Friday, December 17, 2010

menanti


Salam satu amal..di malam yang sejuk ni terdetik hati nak menaip..satu dua hari ni banyak perkara yang berlaku dalam hidup aku..tapi yang paling aku gembira bila tengok kawan2 aku gembira..baru2 ni seorang kawan aku dah mengisytiharkan dirinya telah menemui teman hidupnya..fuh!!gembira aku dengar bila dia cakap camtuh..mesti bahagia hatinya hanya dia dan Allah saje yang tahu..setelah lame penantiannya akhirnya detik2 bahagia dah hampir tiba..yang aku ni bila pon tak tau lagi..hehe..hanya mampu berdoa..papepon memang aku dapat rasai betapa happynya dia..lagipun benda2 yang baik ni tak molek tuk dilewatkan..teringat aku pada pesanan nabi pada saidina Ali yang berbunyi:

“Wahai Ali, ada Tiga perkara jangan ditunda-tunda; apabila Solat telah tiba waktunya, Jenazah apabila telah siap penguburannya, dan Perempuan apabila telah datang laki-laki yang sepadan meminangnya.” - HR Ahmad

Perkahwinan ini adalah satu perkara yang tak boleh ditolak bila da sampai serunya..emm..setiap manusia mesti ingin memiliki dan dimiliki tapi tak perlu la tergesa2..insyAllah bila dah tiba masanya akan bertandang jgk nanti..jangan sesekali kita bersangka buruk pada Allah bilamana keinginan kita tak tercapai..segalanya ada hikmah disebaliknya..namun sifat manusia ni yang mudah menyalahkan bila berlaku sesuatu yang tak sama ngan keinginannya..hemm..itulah manusia yang bersifat lemah dan mudah lupa..selagi mana kita buat sesuatu keranaNya maka selagi itulah balasan baik akan mendampingi kita..haish jauh pula aku lari dari tajuk..huhu..jadi kat sini sebenarnya aku nak ucapkan tahniah dan mabruq pada kawan2 aku yang telah menemui@hampir menggenggam kebahagiaan yang diimpikan selama ini..ujian memang tak akan lari dari hidup kita..sama2 lah menjalani hidup sebagai seorang hamba yang diredhaiNya..bagi yang masih tercari2 kebahagiaan itu so teruskanlah mencari..usaha itu tanda kejayaan..hehe(^_^)..akhir kata hiasilah hidup kita ini dengan keimanan yang hakiki..n selamat menjalani status married kepada mereka2 yang berkenaan..moga segalanya dipermudahkan..amen ya Rab..

No comments: