Monday, December 20, 2010

rindu itu anugerah


Assalamualaikum!!

kali ini aku betol2 tak boleh nak tahan dah..:(..kesedihan yang melanda membuatkan aku must posting something to make diri aku feel better..i hope so..selalu kita dengar bila dekat tak hargai n bila berjauhan barulah sibuk2 nak merasai n touching2..hemm..cam taun sebelum ni pon same..lagi2 dah dekat fatrah imtihan ni memang feel tu over plak..tapi sahabat2 jangan salah faham..kerinduan yang dimaksudkan tu adalah my family..bukti2 kerinduan tu pon dah banyak dikantoikan lagi2 time study..tgah khusyuk tuh adew jew terbayang wajah2 family aku so teruslah ku gerakkan tangan ke laptop n ku cari pic2 mereka yang ade..memang feel mase tuh hanya Allah n aku jew yg tau..bila dah tengok tuh fuhh!! lega la tapi bukan selamanya..kejadian ini berulang-ulang n membuatkan aku ulang2 jgak bnda yg sama dgn tgok pic..kadang2 malu jgak lau kawan2 tau tapi aku rase sume sama je cuma nak sorok2 jew..tipulah lau cakap tak rindu..bila berjauhan ni memang feel tuh dah lain n nak jew balik sekarang n jumpe semua..nape ye bila laki menangis org ckap tak jantan..so air mata tu untuk perempuan je ke??hemm..itu semua alasan n tak ada sebab untuk laki tak boleh linangkan airmata..family first!!tuh la ayat dari abg aku yang aku ingat sampai skrg..pasal air mata ni teringat plak aku pasal 3 air mata yang mulia dan suci disisi Allah:


1.air mata ketika solat
2.air mata ketika membaca al-quran
3.air mata ketika melihat ka'abah


emm..air mata seseorang amat bernilai n bertmbah nilainya jika dilinangkan untuk mencari redhaNya..jgn bazirkan air yg mulia ni pada perkara2 yang tak bermanfaat exspecially tuk pasangan2 yg suka sgt bazirkannya..kerinduan itu satu anugerah dan janganlah dibiarkan rindu itu membuatkan kita jadi lemah..jadikanlah rindu itu sbg penambah kekuatan n semangat dalam diri supaya apa yang diimpikan tak tersekat begitu sahaja..


kepada adik bongsuku hazim,jangan nakal2 tau kat sane..jaga umi n abah..jangan tinggal solat..nanti de rezeki insyAllah abg syam balik..nt kita jalan same2 ye..:)

jadi mudah-mudahan coretan ini dapat mengubat rindu aku pada my family..biar pon seketika dengan harapan sumenye dalam keadaan kher insyAllah..

buat teman2..sama-samalah kita menghargai mereka selagi masih sempat..jadikan rindu itu penguat diri supaya segala bnda yg diusahakan tak sia2..pada my family,i'm really mish you all..doakan kejayaanku disini..salam rindu dariku..(!_!)

No comments: