Sunday, December 18, 2011

Masalah Jangan Dicari

salam semua..permulaan yang baik memang sering kita idamkan pada setiap hari yang baru..namun tidak semua yang diharap akan berjalan mudah tanpa ada sebarang halangan..tapi tidaklah namanya 'alhayah' kalau semuanya mudah..perlu kita ingat segala yang kita miliki hanyalah pinjaman termasuklah nikmat hidup..masalah memang tidak akan lari tapi janganlah cepat sangat cabul mulut mengatakan yang bukan2..sebab ia hanya akan menampakkan kelemahan pada diri sendiri..hari ini aku memang lemah tapi bukan bermakna akan kekal dalam lemah untuk selamanya..

kejayaan memang senang nak disebut tapi adakah semudah itu dalam bentuk perbuatan??selalu aku dengar orang cakap hari ini hari aku,hari esok hari kau..padahal hakikatnya hari ini,esok atau selamanya adalah hari Allah dan Dialah pemilik segala macam benda..dunia sekarang ini memang banyak buatkan aku bingung disebabkan penghuni2nya..yang buat baik terpaksa sorok2..yang buat tak baik dengan selamba tunjuk2 seolah2 yang tak baik itulah yang baik..Allahurabbi..itulah lumrah dunia sekarang..sampaikan nak solat pon kena minta izin padahal itu kewajipan..janganlah sampai kita menjadi hamba kepada dunia kerana semua itu adalah sia2 belaka..aku sangat bersyukur kerana masih lagi diberi kesedaran sebagai peminjam segala nikmat..dengan harapan pada semua semoga kita bukan dalam golongan yang sengaja mencari masalah sedangkan belum tentu kita mampu nak menghadapinya..

fastabikulkhairat..~__~

No comments: