Saturday, January 1, 2011

tahun baru suda!!

Assalamualaikum semua!!!jawab jgn tak jawab..

Bermulalah hari pertama aku disini dalam tahun 2011..tengah leka2 rupanya dah masuk taun baru..patotla aku tengok blogger2 semua sibuk post pasal azam baru..haha..rupanya tahun baru suda..hemm..bagusla bg mereka2 yang berazam tu..harap2 semuanya tercapai..rindu pulak tiba2 suasana di Malaysia masa tahun baru ni..ape la agaknya yang aku da miss kali ni..papepon tengs to my friends yang wish ‘happy new year’ kat aku..really appreciate it..(^_^)

Masing2 ada azam tersendiri yang nak dicapai pada tahun baru ni..almaklumla tahun baru ni kan selalunya nak benda2 yang baru je..apa yang paling penting bagi aku harap2 iman kita pon baru..n amalan2 kebaikan kita pon makin bertambah..perlu kita ingat bila tahun pon makin bertambah so umur kita pon makin bertambah n panggilan dari Allah pon makin dekat..so perlulah kita persiapkan perancangan kita sepanjang hidup yang berbaki ni..dengan harapan segalanya menjadi asbab dan bonus tuk kita menggapai kebahagiaan kat sana nanti..biarlah segala kenangan pahit pada tahun lepas menjadi renungan dan muhasabah tuk diri kita agar tahun ni akan dipenuhi dengan kenangan manis dan penuh kebahagiaan..tahniah tuk mereka2 yang menutup tirai 2010 dengan penuh kebahagiaan..kita hanya mampu merancang dan sebaik-baik perancang adalah Allah SWT..

Lastly,marilah sama2 kita berdoa agar segala yang kita impikan tahun ni tercapai dan setiap perbuatan kita mendapat redha dan petunjuk dariNya..tingkatkan nilai amalan,jauhi segala kemalasan,mendapat redha dari TUHAN..insyAllah..oklah sebelum tuh selamat tahun baru tuk sahabat2 suma..

p/s:tahniah tuk adik2 aku yg sukses dalam examnya..satu kegembiraan tuk tahun baru..yeah!!:)

No comments: